معایب ایکس بادی چیست؟


آیا ایکس بادی ضرر  هم دارد؟
 

بسیاری معتقد هستند که جریان الکتریکی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد و حتی به قلب هم ضرر برساند. در صورتی که در واقعیت این‌طور نیست. این نکته را فراموش نکنید که درمان با استفاده از جریان الکتریکی، بخشی شناخته شده از تکنیک‌های فیزیوتراپی است.
جریان‌های تعریف شده در دستگاه ایکس بادی فقط می‌تواند عضلات اسکلتی رشته‌ای بدن را فعال کند و اعضایی مانند قلب به طور کلی در دسترس این جریان الکتریکی نیستند.
با محدود کردن جلسات ایکس بادی به جلسات ۲۰ دقیقه ای، داشتن حداقل دوره استراحت دو روزه بین جلسات و داشتن مربی مخصوص برای آنالیز شرایط بدنی هر فرد می تواند ورزشی عالی و بدون عوارض داشته باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز نگرانی خود را از عوارض EMS به دلیل استفاده بی رویه و بیش از حد مجاز، اعلام کرده است اما این دستگاه و متد را رد نکرده است بلکه توصیه های لازم را مطرح نموده است.
ایکس بادی با فرستادن پالس ها به عضلات سرعت عضله سازی بالا میرود در نتیجه فشار از روی مفاصل  کم شده و بیشترین فشار به عضلات وارد می شود. همچنین با این متد در 20 دقیقه ورزش بین 700 تا 1500 کالری سوزانده میشود که معادل 3 جلسه تمرین در باشگاه ورزشی می باشد. این سیستم به جز در بعضی موارد خاص برای کلیه سنین بانوان و آقایان و نوجوانان هیچ گونه ضرری ندارد.